Έρευνα-μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Έρευνα-μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Παραθέτω μία έρευνα που έγινε με σχέση τα τροχαία ατυχήματα μοτοσυκλετών.....κάντε έναν κόπο και διαβάστε το.(είναι από γειτονικό φόρουμ και θα το κάνω ακριβώς αντιγραφή)
Δόθηκε στη δημοσιότητα η νέα έκδοση της μελέτης MAIDS σχετικά με τα ατυχήματα μοτοσυκλετών.
Φορέας της μελέτης είναι η ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών μοτο και έχουν συνεργαστεί ακόμα 9 εταίροι, ενώ η υπάρχει εποπτεία από την Ε.Ε.
Το επίσημο site : http://www.maids-study.eu/index.php?error=hastolog
θέλει εγγραφή για να έχετε πρόσβαση σε ολόκληρη τη μελέτη (δωρεάν)
Μεταφράζω και μεταφέρω εδώ συνοπτικά τα πιο ενδιαφέροντα :
Εξετάστηκαν λεπτομερώς 921 ατυχήματα, λαμβάνοντας υπόψη περίπου 2000 μεταβλητές για κάθε ατύχημα. Η εξέταση περιελάμβανε πλήρη αναπαράσταση του ατυχήματος, επιθεώρηση των οχημάτων, συνέντευξη μαρτύρων, εμπλεκομένων τραυματιών και αρχών, έλεγχο των ιατρικών αρχείων. Από τα δεδομένα αναγνωρίστηκαν οι παράγοντες που σχετίζονται με τον άνθρωπο, το περιβάλλον, και το όχημα και που συνεισέφεραν στο ατύχημα.
Επίσης, προκειμένου να υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία με περιπτώσεις μη τραυματισμού, εξετάστηκαν άλλα 923 (χωρίς τραυματισμό) ατυχήματα.
Οι περιπτώσεις αφορούσαν ατυχήματα σε 5 χώρες : Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία και Ιταλία.
Οι περιπτώσεις που εξετάστηκαν αφορούσαν ατυχήματα τόσο σε αστικό όσο και σε μη αστικό περιβάλλον, ωστόσο η πλειοψηφία των ατυχημάτων συνέβη στο πρώτο.
Οι ταχύτητες κατά τις οποίες συνέβη το ατύχημα ήταν χαμηλές, πολύ συχνά κάτω των 50 χαω. Ήταν σχετικά λίγες οι περιπτώσεις όπου η υπερβολική ταχύτητα αποτέλεσε παράγοντα πρόκλησης του ατυχήματος !
Στη πλειοψηφία των περιπτώσεων, η αιτία ταυτοποιήθηκε ως «ανθρώπινο σφάλμα». Το πιο συχνό ανθρώπινο σφάλμα ήταν η αδυναμία (ή αστοχία) να εντοπισθεί οπτικά το δίτροχο (από τον οδηγό του άλλου οχήματος) στις δεδομένες συνθήκες περιβάλλοντος εξαιτίας είτε ελλιπούς προσοχής, είτε προσωρινής παρεμπόδισης οπτικού πεδίου, είτε λόγω μικρού όγκου του δίτροχου.
Λίγο πιο αναλυτικά ορισμένα από τα κυριότερα ευρήματα :
Γενικά χαρακτηριστικά ατυχημάτων:
Τα μοτοποδήλατα ( < 50 cc) εμπλέκονται περισσότερο σε ατυχήματα σε αστικό περιβάλλον συγκριτικά με μοτο (>50cc) : 85,9% έναντι 62%
54,3% των ατυχημάτων συνέβησαν σε διασταυρώσεις
τα επιβατικά οχήματα ήταν το συχνότερο αντικείμενο σύγκρουσης
72% των ατυχημάτων συνέβησαν σε αστικό περιβάλλον
δίτροχο έχει περισσότερες πιθανότητες να συγκρουστεί με επιβατικό όχημα σε αστικό περιβάλλον (64,1%) έναντι μη αστικού περιβάλλοντος (46,7%)
Αίτια ατυχήματος
Ετοιμαστείτε για πολύ ενδιαφέροντα σημεία:
Καταρχήν γίνεται μια διάκριση σε είδη σφάλματος :
- σφάλμα αντίληψης: αδυναμία να αναγνωρίσουμε/εντοπίσουμε μια επικίνδυνη κατάσταση, με βάση τη στρατηγική που χρησιμοποιούμε για τον εντοπισμό καταστάσεων. Σύμφωνα με τη μελέτη, πέρα από το προφανές, στη κατηγορία αυτή εντάσσεται και το παράδειγμα: οδηγός αυτοκινήτου δεν ελέγχει καθρέπτες ενώ αλλάζει λωρίδα.
- σφάλμα κατανόησης: αντιλαμβανόμαστε μια επικίνδυνη κατάσταση αλλά δεν την κατανοούμε οπότε και αντιδρούμε λάθος. Παράδειγμα : βλέπουμε φλας να αναβοσβήνει σε όχημα που έρχεται προς εμάς, αλλά δεν κατανοούμε ότι το όχημα θα στρίψει ακριβώς μπροστά μας.
- σφάλμα απόφασης: βλέπουμε πχ πορτοκαλί φανάρι αλλά το αγνοούμε και αποφασίζουμε να περάσουμε.
- σφάλμα αντίδρασης : αδυναμία αντίδρασης ή μη αντίδραση σε μια επικίνδυνη κατάσταση.
Έχουμε, ως προς την αναγνώριση των βασικών αιτιών ανα ατύχημα:
το 36,6% των περιπτώσεων προκλήθηκε από σφάλμα αντίληψης του οδηγού του άλλου οχήματος. Ο οδηγός δεν είδε το δίκυκλο ή τον αναβάτη. Ένα στα τρία! Δεν μας βλέπουν. Το λέμε και θα το ξαναλέμε.
η επόμενη πιο συχνή αιτία με 13% ήταν …. το σφάλμα απόφασης από τον αναβάτη!
Τρίτη πιο συχνή αιτία με 12% ήταν το σφάλμα αντίληψης από τον αναβάτη.
Η μελέτη προχωράει σε βάθος και αναλύει και δευτερεύοντες παράγοντες ανα ατύχημα (ανθρώπινος παράγοντας, περιβαλλοντικός παράγοντας, κλπ κλπ) καθώς επίσης αναλύει σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια τους πιμέρους παράγοντες και την αλληλεπίδραση αυτών (πχ είδη αδυναμίας αντίληψης, συμπεριλαμβανόμενης και της απόσπασης προσοχής, της κούρασης κλπ, κακοτεχνίες, καιρικές συνθήκες, κλπ).
Άλλα γενικά συμπεράσματα για αίτια :
Ο ανθρώπινος παράγοντας συνεισφέρει στην πρόκληση ατυχήματος κατά 37,1% για τους αναβάτες και κατά 50,4% για τους οδηγούς των άλλων οχημάτων.
Η έλλειψη προσοχής εκ μέρους αναβάτη εντοπίζεται στο 10,6% των περιπτώσεων.
το 27,7% των αναβατών και το 62,9% των λοιπών οδηγών έκαναν σφάλμα «ανάγνωσης» της κυκλοφορίας με αποτέλεσμα το ατύχημα. ( σφάλμα ή αδυναμία αντίληψης της επερχόμενης κυκλοφορίας ή κυκλοφορία εισερχόμενη από σημείο που δεν γινόταν αντιληπτό)
το 32,2% των αναβατών και το 40,6% των λοιπών οδηγών έλαβαν λάθος αποφάσεις που οδήγησαν στο ατύχημα.
η διαφορά ταχύτητας σε σχέση με τη περιβάλλουσα κυκλοφορία ταυτοποιήθηκε ως παράγοντας ατυχήματος για τους αναβάτες στο 18% των περιπτώσεων, και για τους λοιπούς οδηγούς στο 4,7% των περιπτώσεων.
οι καιρικές συνθήκες συνεισέφεραν (για τους αναβάτες) στο 7,4% των περιπτώσεων
3,7% των περιπτώσεων προκλήθηκε από ακατάλληλο ελαστικό και 1,2% από θέμα με τα φρένα (?)
Δόθηκε στη δημοσιότητα η νέα έκδοση της μελέτης MAIDS σχετικά με τα ατυχήματα μοτοσυκλετών.
Φορέας της μελέτης είναι η ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών μοτο και έχουν συνεργαστεί ακόμα 9 εταίροι, ενώ η υπάρχει εποπτεία από την Ε.Ε.
Το επίσημο site : http://www.maids-study.eu/index.php?error=hastolog
θέλει εγγραφή για να έχετε πρόσβαση σε ολόκληρη τη μελέτη (δωρεάν)
Μεταφράζω και μεταφέρω εδώ συνοπτικά τα πιο ενδιαφέροντα :
Εξετάστηκαν λεπτομερώς 921 ατυχήματα, λαμβάνοντας υπόψη περίπου 2000 μεταβλητές για κάθε ατύχημα. Η εξέταση περιελάμβανε πλήρη αναπαράσταση του ατυχήματος, επιθεώρηση των οχημάτων, συνέντευξη μαρτύρων, εμπλεκομένων τραυματιών και αρχών, έλεγχο των ιατρικών αρχείων. Από τα δεδομένα αναγνωρίστηκαν οι παράγοντες που σχετίζονται με τον άνθρωπο, το περιβάλλον, και το όχημα και που συνεισέφεραν στο ατύχημα.
Επίσης, προκειμένου να υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία με περιπτώσεις μη τραυματισμού, εξετάστηκαν άλλα 923 (χωρίς τραυματισμό) ατυχήματα.
Οι περιπτώσεις αφορούσαν ατυχήματα σε 5 χώρες : Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία, Ισπανία και Ιταλία.
Οι περιπτώσεις που εξετάστηκαν αφορούσαν ατυχήματα τόσο σε αστικό όσο και σε μη αστικό περιβάλλον, ωστόσο η πλειοψηφία των ατυχημάτων συνέβη στο πρώτο.
Οι ταχύτητες κατά τις οποίες συνέβη το ατύχημα ήταν χαμηλές, πολύ συχνά κάτω των 50 χαω. Ήταν σχετικά λίγες οι περιπτώσεις όπου η υπερβολική ταχύτητα αποτέλεσε παράγοντα πρόκλησης του ατυχήματος !
Στη πλειοψηφία των περιπτώσεων, η αιτία ταυτοποιήθηκε ως «ανθρώπινο σφάλμα». Το πιο συχνό ανθρώπινο σφάλμα ήταν η αδυναμία (ή αστοχία) να εντοπισθεί οπτικά το δίτροχο (από τον οδηγό του άλλου οχήματος) στις δεδομένες συνθήκες περιβάλλοντος εξαιτίας είτε ελλιπούς προσοχής, είτε προσωρινής παρεμπόδισης οπτικού πεδίου, είτε λόγω μικρού όγκου του δίτροχου.
Λίγο πιο αναλυτικά ορισμένα από τα κυριότερα ευρήματα :
Γενικά χαρακτηριστικά ατυχημάτων:
Τα μοτοποδήλατα ( < 50 cc) εμπλέκονται περισσότερο σε ατυχήματα σε αστικό περιβάλλον συγκριτικά με μοτο (>50cc) : 85,9% έναντι 62%
54,3% των ατυχημάτων συνέβησαν σε διασταυρώσεις
τα επιβατικά οχήματα ήταν το συχνότερο αντικείμενο σύγκρουσης
72% των ατυχημάτων συνέβησαν σε αστικό περιβάλλον
δίτροχο έχει περισσότερες πιθανότητες να συγκρουστεί με επιβατικό όχημα σε αστικό περιβάλλον (64,1%) έναντι μη αστικού περιβάλλοντος (46,7%)
Αίτια ατυχήματος
Ετοιμαστείτε για πολύ ενδιαφέροντα σημεία:
Καταρχήν γίνεται μια διάκριση σε είδη σφάλματος :
- σφάλμα αντίληψης: αδυναμία να αναγνωρίσουμε/εντοπίσουμε μια επικίνδυνη κατάσταση, με βάση τη στρατηγική που χρησιμοποιούμε για τον εντοπισμό καταστάσεων. Σύμφωνα με τη μελέτη, πέρα από το προφανές, στη κατηγορία αυτή εντάσσεται και το παράδειγμα: οδηγός αυτοκινήτου δεν ελέγχει καθρέπτες ενώ αλλάζει λωρίδα.
- σφάλμα κατανόησης: αντιλαμβανόμαστε μια επικίνδυνη κατάσταση αλλά δεν την κατανοούμε οπότε και αντιδρούμε λάθος. Παράδειγμα : βλέπουμε φλας να αναβοσβήνει σε όχημα που έρχεται προς εμάς, αλλά δεν κατανοούμε ότι το όχημα θα στρίψει ακριβώς μπροστά μας.
- σφάλμα απόφασης: βλέπουμε πχ πορτοκαλί φανάρι αλλά το αγνοούμε και αποφασίζουμε να περάσουμε.
- σφάλμα αντίδρασης : αδυναμία αντίδρασης ή μη αντίδραση σε μια επικίνδυνη κατάσταση.
Έχουμε, ως προς την αναγνώριση των βασικών αιτιών ανα ατύχημα:
το 36,6% των περιπτώσεων προκλήθηκε από σφάλμα αντίληψης του οδηγού του άλλου οχήματος. Ο οδηγός δεν είδε το δίκυκλο ή τον αναβάτη. Ένα στα τρία! Δεν μας βλέπουν. Το λέμε και θα το ξαναλέμε.
η επόμενη πιο συχνή αιτία με 13% ήταν …. το σφάλμα απόφασης από τον αναβάτη!
Τρίτη πιο συχνή αιτία με 12% ήταν το σφάλμα αντίληψης από τον αναβάτη.
Η μελέτη προχωράει σε βάθος και αναλύει και δευτερεύοντες παράγοντες ανα ατύχημα (ανθρώπινος παράγοντας, περιβαλλοντικός παράγοντας, κλπ κλπ) καθώς επίσης αναλύει σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια τους πιμέρους παράγοντες και την αλληλεπίδραση αυτών (πχ είδη αδυναμίας αντίληψης, συμπεριλαμβανόμενης και της απόσπασης προσοχής, της κούρασης κλπ, κακοτεχνίες, καιρικές συνθήκες, κλπ).
Άλλα γενικά συμπεράσματα για αίτια :
Ο ανθρώπινος παράγοντας συνεισφέρει στην πρόκληση ατυχήματος κατά 37,1% για τους αναβάτες και κατά 50,4% για τους οδηγούς των άλλων οχημάτων.
Η έλλειψη προσοχής εκ μέρους αναβάτη εντοπίζεται στο 10,6% των περιπτώσεων.
το 27,7% των αναβατών και το 62,9% των λοιπών οδηγών έκαναν σφάλμα «ανάγνωσης» της κυκλοφορίας με αποτέλεσμα το ατύχημα. ( σφάλμα ή αδυναμία αντίληψης της επερχόμενης κυκλοφορίας ή κυκλοφορία εισερχόμενη από σημείο που δεν γινόταν αντιληπτό)
το 32,2% των αναβατών και το 40,6% των λοιπών οδηγών έλαβαν λάθος αποφάσεις που οδήγησαν στο ατύχημα.
η διαφορά ταχύτητας σε σχέση με τη περιβάλλουσα κυκλοφορία ταυτοποιήθηκε ως παράγοντας ατυχήματος για τους αναβάτες στο 18% των περιπτώσεων, και για τους λοιπούς οδηγούς στο 4,7% των περιπτώσεων.
οι καιρικές συνθήκες συνεισέφεραν (για τους αναβάτες) στο 7,4% των περιπτώσεων
3,7% των περιπτώσεων προκλήθηκε από ακατάλληλο ελαστικό και 1,2% από θέμα με τα φρένα (?)
Απ: Έρευνα-μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Χαρακτηριστικά οχημάτων
Και εδώ έχει αρκετά ενδιαφέροντα. Ξανά, αν διαβάσει κανείς τις λεπτομέρειες τις μελέτης θα πάθει πλάκα από το πόσους παράγοντες έχουν λάβει υπόψη. Είναι αδύνατο να μεταφερθούν εδώ.
Συνοπτικά το πιο βασικά :
Ο κυβισμός δεν βρέθηκε να αποτελεί παράγοντα κινδύνου ως προς την εμπλοκή σε ατύχημα.
Τα άσπρα δίκυκλα βρέθηκαν να υπερ-εκπροσωπούνται στα διαθέσιμα στοιχεία για τα εξεταζόμενα ατυχήματα (!!!???)
Λόγω χαμηλής συχνότητας εμφάνισης στα εξεταζόμενα ατυχήματα καθώς και λόγο αναπάντητων ερωτημάτων σχετικά με την εγκυρότητα των περιπτώσεων ABS, δεν υπάρχουν χρησιμοποιήσιμα συμπεράσματα για αυτά τα συστήματα (ABS).
στο 99% των περιπτώσεων δεν διαπιστώθηκε μηχανικό πρόβλημα με κάποιο από τα εμπλεκόμενα οχήματα ή δίκυκλα.
Δυναμική συγκρούσεων:
Περισσότεροι του 60% των αναβατών και του 55% των λοιπών οδηγών κινούνταν σε ευθεία γραμμή πριν την αντίληψη του συμβάντος και το 64% συνέχισαν να κινούνται σε ευθεία γραμμή μέχρι τη σύγκρουση.
κατά την αντίληψη του συμβάντος, το 50% του συνόλου των αναβατών, το 37% των αναβατών που ενεπλάκησαν μόνοι τους σε ατύχημα, και το 19,4% των αναβατών σε θανάσιμο ατύχημα, κινούνταν με ταχύτητες κάτω των 50 χαω! (ένας στους δυο! Με ταχύτητες «από το σπίτι στο περίπτερο»!)
κατά την αντίληψη του συμβάντος , όταν η σύγκρουση αφορούσε όχημα και δίκυκλο, το 82% των άλλων οχημάτων κινούνταν με ταχύτητες κάτω των 50 χαω!!
κατά την αντίληψη του συμβάντος, το 90% των οχημάτων βρισκόταν μπροστά από τον αναβάτη και το 60% των αναβατών βρισκόταν μπροστά από το όχημα.
κατά τη σύγκρουση, το 75% των ταχυτήτων των αναβατών ήταν κάτω των 50 χαω!
κατά τη σύγκρουση, το 88,7% των ταχυτήτων των λοιπών οχημάτων ήταν κάτω των 50 χαω!
για τα μοτοποδήλατα (<50cc), κατά τη σύγκρουση η μέση ταχύτητα ήταν κάτω των 30,7 χαω.
για τα ατυχήματα που συμπεριλαμβάνουν σύγκρουση με άλλο όχημα, το 71,2% των αναβατών προσπάθησαν να κάνουν ελιγμούς αποφυγής (49,3% φρενάροντας, 16,2% αλλάζοντας πορεία) . Το 64,9% των λοιπών οδηγών ΔΕΝ έκανε ελιγμό αποφυγής.
στο 32,2% των συγκρούσεων, ο αναβάτης δεν είχε χρόνο να ολοκληρώσει ελιγμό αποφυγής.
Περιβάλλον
το 89,9% των ατυχημάτων συνέβη σε μέρες χωρίς βροχή.
το 84,7% των περιπτώσεων οι δρόμοι ήταν στεγνοί
στο 30% των περιπτώσεων υπήρχε ατέλεια στο οδόστρωμα
στο 61,4% των περιπτώσεων το οδόστρωμα θεωρήθηκε σωστό.
οι μπαριέρες ευθύνονταν για 60 περιπτώσεις τραυματισμών αναβατών
στις περιπτώσεις εκείνες όπου υπήρχε ρύθμιση κυκλοφορίας (φανάρια, σήμανση), παραβιάστηκε στο 29,8% των περιπτώσεων από τους αναβάτες, και στο 45,6% των περιπτώσεων από τους λοιπούς οδηγούς
Δημογραφικοί παράγοντες
δεν προέκυψε υπέρ- ή υπό- εκπροσώπηση στα εξεταζόμενα δείγματα από άνδρες ή γυναίκες.
αναβάτες κάτω των 17 δεν εμφανίζονται να υπερ-εκπροσωπούνται
αναβάτες μεταξύ 18-21 και 22-25 υπερ-εκπροσωπούνται στα δεδομένα των ατυχημάτων
αναβάτες μεταξύ 41-55 υπο-εκπροσωπούνται
αναβάτες κάτω των 21 ήταν ο κύριος παράγοντας του ατυχήματος στις 42% των περιπτώσεων, ενώ αναβάτες άνω των 21 σε λιγότερο από 37% των περιπτώσεων.
αναβάτες όλων των ηλικιών εμπλέκονται πιο συχνά σε ατυχήματα με ταχύτητες κάτω των 50 χαω (70% των περιπτώσεων)
το 77% των λοιπών οδηγών ήταν άνω των 26 ετών, σχεδόν όλοι με δίπλωμα, και το 21% αυτών είχε και άδεια οδήγησης δίκλυκλου.
οδηγοί λοιπών οχημάτων που επίσης διέθεταν και άδεια οδήγησης 2κυκλου ήταν λιγότερο πιθανό να κάνουν σφάλμα αντίληψης, συγκριτικά με οδηγούς που δεν είχαν άδεια οδήγησης μοτο (26,4% έναντι 50,9% αντίστοιχα)
Αναβάτες χωρίς άδεια (ή με ακατάλληλη άδεια) βρέθηκαν να υπερ-εκπροσωπούνται στα στοιχεία των ατυχημάτων.
στο 7,8% των περιπτώσεων ενεπλάκησαν αναβάτες με εμπειρία μικρότερη των 6 μηνών
το 29% των αναβατών με εμπειρία κάτων των 6 μηνών είχε κάποια ανεπάρκεια σε απαιτούμενες ικανότητες, ενώ το ποσοστό αυτό ήταν 6,4% για αναβάτες με εμπειρία άνω των 98 μηνών.
Αναβάτες υπο επήρεια αλκοόλ ήταν 2,7 φορές πιο πιθανό να εμπλακούν σε ατύχημα.
Και εδώ έχει αρκετά ενδιαφέροντα. Ξανά, αν διαβάσει κανείς τις λεπτομέρειες τις μελέτης θα πάθει πλάκα από το πόσους παράγοντες έχουν λάβει υπόψη. Είναι αδύνατο να μεταφερθούν εδώ.
Συνοπτικά το πιο βασικά :
Ο κυβισμός δεν βρέθηκε να αποτελεί παράγοντα κινδύνου ως προς την εμπλοκή σε ατύχημα.
Τα άσπρα δίκυκλα βρέθηκαν να υπερ-εκπροσωπούνται στα διαθέσιμα στοιχεία για τα εξεταζόμενα ατυχήματα (!!!???)
Λόγω χαμηλής συχνότητας εμφάνισης στα εξεταζόμενα ατυχήματα καθώς και λόγο αναπάντητων ερωτημάτων σχετικά με την εγκυρότητα των περιπτώσεων ABS, δεν υπάρχουν χρησιμοποιήσιμα συμπεράσματα για αυτά τα συστήματα (ABS).
στο 99% των περιπτώσεων δεν διαπιστώθηκε μηχανικό πρόβλημα με κάποιο από τα εμπλεκόμενα οχήματα ή δίκυκλα.
Δυναμική συγκρούσεων:
Περισσότεροι του 60% των αναβατών και του 55% των λοιπών οδηγών κινούνταν σε ευθεία γραμμή πριν την αντίληψη του συμβάντος και το 64% συνέχισαν να κινούνται σε ευθεία γραμμή μέχρι τη σύγκρουση.
κατά την αντίληψη του συμβάντος, το 50% του συνόλου των αναβατών, το 37% των αναβατών που ενεπλάκησαν μόνοι τους σε ατύχημα, και το 19,4% των αναβατών σε θανάσιμο ατύχημα, κινούνταν με ταχύτητες κάτω των 50 χαω! (ένας στους δυο! Με ταχύτητες «από το σπίτι στο περίπτερο»!)
κατά την αντίληψη του συμβάντος , όταν η σύγκρουση αφορούσε όχημα και δίκυκλο, το 82% των άλλων οχημάτων κινούνταν με ταχύτητες κάτω των 50 χαω!!
κατά την αντίληψη του συμβάντος, το 90% των οχημάτων βρισκόταν μπροστά από τον αναβάτη και το 60% των αναβατών βρισκόταν μπροστά από το όχημα.
κατά τη σύγκρουση, το 75% των ταχυτήτων των αναβατών ήταν κάτω των 50 χαω!
κατά τη σύγκρουση, το 88,7% των ταχυτήτων των λοιπών οχημάτων ήταν κάτω των 50 χαω!
για τα μοτοποδήλατα (<50cc), κατά τη σύγκρουση η μέση ταχύτητα ήταν κάτω των 30,7 χαω.
για τα ατυχήματα που συμπεριλαμβάνουν σύγκρουση με άλλο όχημα, το 71,2% των αναβατών προσπάθησαν να κάνουν ελιγμούς αποφυγής (49,3% φρενάροντας, 16,2% αλλάζοντας πορεία) . Το 64,9% των λοιπών οδηγών ΔΕΝ έκανε ελιγμό αποφυγής.
στο 32,2% των συγκρούσεων, ο αναβάτης δεν είχε χρόνο να ολοκληρώσει ελιγμό αποφυγής.
Περιβάλλον
το 89,9% των ατυχημάτων συνέβη σε μέρες χωρίς βροχή.
το 84,7% των περιπτώσεων οι δρόμοι ήταν στεγνοί
στο 30% των περιπτώσεων υπήρχε ατέλεια στο οδόστρωμα
στο 61,4% των περιπτώσεων το οδόστρωμα θεωρήθηκε σωστό.
οι μπαριέρες ευθύνονταν για 60 περιπτώσεις τραυματισμών αναβατών
στις περιπτώσεις εκείνες όπου υπήρχε ρύθμιση κυκλοφορίας (φανάρια, σήμανση), παραβιάστηκε στο 29,8% των περιπτώσεων από τους αναβάτες, και στο 45,6% των περιπτώσεων από τους λοιπούς οδηγούς
Δημογραφικοί παράγοντες
δεν προέκυψε υπέρ- ή υπό- εκπροσώπηση στα εξεταζόμενα δείγματα από άνδρες ή γυναίκες.
αναβάτες κάτω των 17 δεν εμφανίζονται να υπερ-εκπροσωπούνται
αναβάτες μεταξύ 18-21 και 22-25 υπερ-εκπροσωπούνται στα δεδομένα των ατυχημάτων
αναβάτες μεταξύ 41-55 υπο-εκπροσωπούνται
αναβάτες κάτω των 21 ήταν ο κύριος παράγοντας του ατυχήματος στις 42% των περιπτώσεων, ενώ αναβάτες άνω των 21 σε λιγότερο από 37% των περιπτώσεων.
αναβάτες όλων των ηλικιών εμπλέκονται πιο συχνά σε ατυχήματα με ταχύτητες κάτω των 50 χαω (70% των περιπτώσεων)
το 77% των λοιπών οδηγών ήταν άνω των 26 ετών, σχεδόν όλοι με δίπλωμα, και το 21% αυτών είχε και άδεια οδήγησης δίκλυκλου.
οδηγοί λοιπών οχημάτων που επίσης διέθεταν και άδεια οδήγησης 2κυκλου ήταν λιγότερο πιθανό να κάνουν σφάλμα αντίληψης, συγκριτικά με οδηγούς που δεν είχαν άδεια οδήγησης μοτο (26,4% έναντι 50,9% αντίστοιχα)
Αναβάτες χωρίς άδεια (ή με ακατάλληλη άδεια) βρέθηκαν να υπερ-εκπροσωπούνται στα στοιχεία των ατυχημάτων.
στο 7,8% των περιπτώσεων ενεπλάκησαν αναβάτες με εμπειρία μικρότερη των 6 μηνών
το 29% των αναβατών με εμπειρία κάτων των 6 μηνών είχε κάποια ανεπάρκεια σε απαιτούμενες ικανότητες, ενώ το ποσοστό αυτό ήταν 6,4% για αναβάτες με εμπειρία άνω των 98 μηνών.
Αναβάτες υπο επήρεια αλκοόλ ήταν 2,7 φορές πιο πιθανό να εμπλακούν σε ατύχημα.
Απ: Έρευνα-μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Σχήμα :κατανομή τραυμάτων.
Στη μελέτη γίνεται περαιτέρω ανάλυση ανα σημείο και ως προς τη κατανομή της σοβαρότητας των τραυμάτων ανά σημείο
Απ: Έρευνα-μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Κράνη:
η πλειοψηφία των αναβατών (90,4%) φορούσε κράνος
στο 68,7% των περιπτώσεων, το κράνος εμπόδισε ή μείωσε τον τραυματισμό στο κεφάλι
στο 9,1% των περιπτώσεων αναβατών με κράνος, το κράνος βρέθηκε να έχει βγεί από το κεφάλι λόγω μη πρόσδεσης του (πάντα το δένουμε!).
Ένδυση και εξοπλισμός:
άνω κορμός : στο 64,6% των περιπτώσεων απετράπη ή μειώθηκε ο τραυματισμός χάρη σε κατάλληλη ένδυση και εξοπλισμό.
κάτω κορμός : στο 61,3% των περιπτώσεων απετράπη ή μειώθηκε ο τραυματισμός χάρη σε κατάλληλη ένδυση και εξοπλισμό.
πόδια : στο 48,7% των περιπτώσεων απετράπη ή μειώθηκε ο τραυματισμός χάρη σε κατάλληλα υποδήματα.
γάντια : στο 43,5% των περιπτώσεων απετράπη ή μειώθηκε ο τραυματισμός χάρη σε γάντια.
η πλειοψηφία των αναβατών (90,4%) φορούσε κράνος
στο 68,7% των περιπτώσεων, το κράνος εμπόδισε ή μείωσε τον τραυματισμό στο κεφάλι
στο 9,1% των περιπτώσεων αναβατών με κράνος, το κράνος βρέθηκε να έχει βγεί από το κεφάλι λόγω μη πρόσδεσης του (πάντα το δένουμε!).
Ένδυση και εξοπλισμός:
άνω κορμός : στο 64,6% των περιπτώσεων απετράπη ή μειώθηκε ο τραυματισμός χάρη σε κατάλληλη ένδυση και εξοπλισμό.
κάτω κορμός : στο 61,3% των περιπτώσεων απετράπη ή μειώθηκε ο τραυματισμός χάρη σε κατάλληλη ένδυση και εξοπλισμό.
πόδια : στο 48,7% των περιπτώσεων απετράπη ή μειώθηκε ο τραυματισμός χάρη σε κατάλληλα υποδήματα.
γάντια : στο 43,5% των περιπτώσεων απετράπη ή μειώθηκε ο τραυματισμός χάρη σε γάντια.
Απ: Έρευνα-μελέτη Maids για τα ατυχήματα μοτο
Με την ευκαιρία να πω κ κάτι,το άρθρο έχει δημοσιευτεί-μεταφραστει σε γειτονικό forum όπως είπα από το νέο μας μέλος τον Μένο!!!!!!Respect φίλε και ευχαριστώ που μας το έδωσες!!!!
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης