Μην βάλετε βενζίνη αλλά... αέρα κοπανιστό...
2 απαντήσεις
Μην βάλετε βενζίνη αλλά... αέρα κοπανιστό...
Μην βάλετε βενζίνη αλλά... αέρα κοπανιστό!
Σε μερικά χρόνια από τώρα ίσως να «ξεχάσετε» τη βενζίνη και τις ατελείωτες ουρές έξω από τα πρατήρια καυσίμων. Γιατί;
Το μέλλον των υβριδικών οχημάτων είναι τα αυτοκίνητα πεπιεσμένου αέρα σε συνδυασμό με άλλες πηγές ενέργειας ή καύσιμη ύλη. Σουηδοί και γάλλοι επιστήμονες κατάφεραν να κατασκευάσουν πειραματικά οχήματα που χρησιμοποιούν ως εναλλακτικό καύσιμο (και) τον πεπιεσμένο αέρα. Και είναι φιλικά τόσο στην τσέπη του κατόχου τους όσο και στο περιβάλλον.
Ο Περ Τούνεσταλ και ο Σάσα Τράικοβιτς του πανεπιστημίου Λουντ της Σουηδίας θεωρούν πως με το νέο αυτό σύστημα θα καταφέρουν να εξοικονομήσουν γύρω στο 60% λιγότερη κατανάλωση βενζίνης. Σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο βενζινοκινητήρα και πεπιεσμένου αέρα χρησιμοποιείται αέρας υπό πίεση, ο οποίος έχει αποθηκευτεί σε μια μικρή δεξαμενή στον χώρο της μηχανής. Αντί η κίνηση των εμβόλων του κινητήρα να προκαλείται από την ανάφλεξη μείγματος αέρα- καυσίμου, προκαλείται από τη χρήση του πεπιεσμένου αέρα, με παρόμοιο τρόπο όπως ο ατμός σε μια ατμομηχανή. Το αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να τροφοδοτηθεί είτε με απευθείας υπό πίεση αέρα είτε να πάρει ηλεκτρικό ρεύμα, έχει ως μέγιστη ταχύτητα τα 50 χλμ./ώρα, ενώ έχει μηδενικές εκπομπές καυσαερίων.
«Το σύστημα αυτό είναι ιδανικό για τα λεωφορεία που κινούνται μέσα στην πόλη» επισημαίνει ο κ. Τούνεσταλ. Πριν από λίγες εβδομάδες εξάλλου, η γαλλική εταιρεία ΜDΙ (Μoteur Development Ιnternational) ανακοίνωσε πως θα ρίξει στην αγορά ένα παρόμοιο όχημα, το λεγόμενο και ΑΙRΡod, ένα διθέσιο τρίκυκλο βάρους 220 κιλών το οποίο διαθέτει μια δεξαμενή συμπίεσης αέρα από ανθρακονήματα. Εφευρέτης της συγκεκριμένης τεχνολογίας, της λεγόμενης και Compressed Αir Εngine (CΑΕ, Μηχανή Πεπιεσμένου Αέρα), είναι ο Γκι Νεγκρέ, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της ΜDΙ. Το ΑΙRΡod, η τιμή του οποίου δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, έχει αυτονομία 220 χιλιόμετρα εντός πόλης, με μέγιστη ταχύτητα 45 χιλιόμετρα/ώρα.
Η ΜDΙ έχει αναπτύξει επίσης και ένα μικρό διθέσιο τετράτροχο όχημα, το ΟneFlowΑir, το οποίο συνδυάζει το σύστημα κίνησης με συμπιεσμένο αέρα και έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η αυτονομία του, όταν η κίνηση γίνεται μόνο με αέρα, φθάνει τα 100 χιλιόμετρα, ενώ όταν βάζει σε λειτουργία και τους δύο κινητήρες, πλησιάζει τα 900 χιλιόμετρα.
newsit.gr
Πηγή: “Βήμα”
Σε μερικά χρόνια από τώρα ίσως να «ξεχάσετε» τη βενζίνη και τις ατελείωτες ουρές έξω από τα πρατήρια καυσίμων. Γιατί;
Το μέλλον των υβριδικών οχημάτων είναι τα αυτοκίνητα πεπιεσμένου αέρα σε συνδυασμό με άλλες πηγές ενέργειας ή καύσιμη ύλη. Σουηδοί και γάλλοι επιστήμονες κατάφεραν να κατασκευάσουν πειραματικά οχήματα που χρησιμοποιούν ως εναλλακτικό καύσιμο (και) τον πεπιεσμένο αέρα. Και είναι φιλικά τόσο στην τσέπη του κατόχου τους όσο και στο περιβάλλον.
Ο Περ Τούνεσταλ και ο Σάσα Τράικοβιτς του πανεπιστημίου Λουντ της Σουηδίας θεωρούν πως με το νέο αυτό σύστημα θα καταφέρουν να εξοικονομήσουν γύρω στο 60% λιγότερη κατανάλωση βενζίνης. Σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο βενζινοκινητήρα και πεπιεσμένου αέρα χρησιμοποιείται αέρας υπό πίεση, ο οποίος έχει αποθηκευτεί σε μια μικρή δεξαμενή στον χώρο της μηχανής. Αντί η κίνηση των εμβόλων του κινητήρα να προκαλείται από την ανάφλεξη μείγματος αέρα- καυσίμου, προκαλείται από τη χρήση του πεπιεσμένου αέρα, με παρόμοιο τρόπο όπως ο ατμός σε μια ατμομηχανή. Το αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να τροφοδοτηθεί είτε με απευθείας υπό πίεση αέρα είτε να πάρει ηλεκτρικό ρεύμα, έχει ως μέγιστη ταχύτητα τα 50 χλμ./ώρα, ενώ έχει μηδενικές εκπομπές καυσαερίων.
«Το σύστημα αυτό είναι ιδανικό για τα λεωφορεία που κινούνται μέσα στην πόλη» επισημαίνει ο κ. Τούνεσταλ. Πριν από λίγες εβδομάδες εξάλλου, η γαλλική εταιρεία ΜDΙ (Μoteur Development Ιnternational) ανακοίνωσε πως θα ρίξει στην αγορά ένα παρόμοιο όχημα, το λεγόμενο και ΑΙRΡod, ένα διθέσιο τρίκυκλο βάρους 220 κιλών το οποίο διαθέτει μια δεξαμενή συμπίεσης αέρα από ανθρακονήματα. Εφευρέτης της συγκεκριμένης τεχνολογίας, της λεγόμενης και Compressed Αir Εngine (CΑΕ, Μηχανή Πεπιεσμένου Αέρα), είναι ο Γκι Νεγκρέ, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της ΜDΙ. Το ΑΙRΡod, η τιμή του οποίου δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, έχει αυτονομία 220 χιλιόμετρα εντός πόλης, με μέγιστη ταχύτητα 45 χιλιόμετρα/ώρα.
Η ΜDΙ έχει αναπτύξει επίσης και ένα μικρό διθέσιο τετράτροχο όχημα, το ΟneFlowΑir, το οποίο συνδυάζει το σύστημα κίνησης με συμπιεσμένο αέρα και έναν συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η αυτονομία του, όταν η κίνηση γίνεται μόνο με αέρα, φθάνει τα 100 χιλιόμετρα, ενώ όταν βάζει σε λειτουργία και τους δύο κινητήρες, πλησιάζει τα 900 χιλιόμετρα.
newsit.gr
Πηγή: “Βήμα”
Απ: Μην βάλετε βενζίνη αλλά... αέρα κοπανιστό...
αμήν και πότε!!!!!Φαντάζεσαι να πας κάπου και να μην έχεις έξοδα μετακίνησης????
Ήρθε και η μηχανή που τρέχει με... αέρα κοπανιστό!
Είναι αεροδυναμική, μοντέρνα αλλά πάνω απ' όλα οικολογική. Ο λόγος για τη μηχανή Saline Bird, επινόηση των Γάλλων Σαρλ-Εντουάρ Μπερς, Ουγκό Σπανιόλο, Αντριέν Φουινεσί, Φρεντερίκ Ντομπελστάιν και Ζαν-Φιλίπ Παρί, η οποία είναι σχεδιασμένη για να κινείται με... συμπιεσμένο αέρα!
Ο σκελετός της μηχανής, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, θα είναι κατασκευασμένος από ανθρακόνημα, γεγονός που θα της χαρίζει μια πανάλαφρη σιλουέτα αλλά και ιλιγγιώδεις ταχύτητες σε χρόνο ρεκόρ. Η δερμάτινη, ρυθμιζόμενη θέση του αναβάτη είναι σχεδιασμένη ώστε να ενισχύει την αεροδυναμική της «πράσινης» μηχανής, καθώς του επιτρέπει να την αγκαλιάζει με το σώμα του ενώ παράλληλα του προσφέρει καλύτερο έλεγχο κατά την οδήγηση.
Οι σχεδιαστές δεν έχουν για την ώρα ανακοινώσει περαιτέρω πληροφορίες ως προς τις αναμενόμενες επιδόσεις του δίκυκλου «καρπού» τους και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Δεν αποκλείεται, παρ' όλα αυτά, να δούμε σύντομα και το εντυπωσιακό πρωτότυπο σε κάποια μεγάλη έκθεση.
Ο σκελετός της μηχανής, σύμφωνα με τους δημιουργούς της, θα είναι κατασκευασμένος από ανθρακόνημα, γεγονός που θα της χαρίζει μια πανάλαφρη σιλουέτα αλλά και ιλιγγιώδεις ταχύτητες σε χρόνο ρεκόρ. Η δερμάτινη, ρυθμιζόμενη θέση του αναβάτη είναι σχεδιασμένη ώστε να ενισχύει την αεροδυναμική της «πράσινης» μηχανής, καθώς του επιτρέπει να την αγκαλιάζει με το σώμα του ενώ παράλληλα του προσφέρει καλύτερο έλεγχο κατά την οδήγηση.
Οι σχεδιαστές δεν έχουν για την ώρα ανακοινώσει περαιτέρω πληροφορίες ως προς τις αναμενόμενες επιδόσεις του δίκυκλου «καρπού» τους και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Δεν αποκλείεται, παρ' όλα αυτά, να δούμε σύντομα και το εντυπωσιακό πρωτότυπο σε κάποια μεγάλη έκθεση.
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης