Στροφή
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

ασφαλης οδηγηση απο τα μαθηματα του Css.

Πήγαινε κάτω

ασφαλης οδηγηση απο τα μαθηματα του Css. Empty ασφαλης οδηγηση απο τα μαθηματα του Css.

Δημοσίευση  cbridhs Τρι Μαρ 08, 2011 9:13 am

Το κείμενο είναι από το moto.gr και είναι του ΓΙΑΓΙΑ ΑΡΚΟΥΔΑ,λέει πολλά πράγματα μέσα και αξίζει να διαβαστεί από όλους μας.....

Απόλυτος έλεγχος του γκαζιού!!!!
Ένα από τα βασικότερα πράγματα που πρέπει να ξέρουμε είναι το γκαζι. Ο απόλυτος έλεγχος του γκαζιού μας δίνει την δυνατότητα να χειριζόμαστε την μοτο μας με ασφάλεια.
Έχουμε μια μοτο που κινείτε στην ευθεία. Η μοτο αυτή κατά την διάρκια της ευθείας πρέπει να είναι μπροστοβαρη. Και ο λόγος είναι απλός. Όσοι έχετε οδηγήσει μοτο εντουρο που έχουν πιο έντονο το πρόβλημα θα είδατε ότι με την μπαγαζιερα φορτωμένη πίσω η μοτο μετά από κάποια χιλιόμετρα αρχίζει και παρουσιάζει ταλαντώσεις ως προς τον διαμήκη της άξονα. δηλαδή ενώ κινούμαστε στην ευθεία αισθανόμαστε το τιμόνι να παίζει και το σώμα μας να κάνει δεξιά αριστερά. Αυτό οφείλετε στο ότι δεν έχει βάρος στο τιμόνι της. Ένα παράδειγμα είναι οι σουπερ σπορ μοτο που βάζουν τον οδηγό επάνω από το τιμόνι ώστε να έχει κατά την διάρκια της ευθείας κατά 60% το βάρος μπροστά και κατά 40% το βάρος πίσω. Αυτό κατά την διάρκια της ευθείας. Τι γίνετε όμως όταν φτάσουμε στην στροφή. Αν μπούμε και στρίψουμε με την μοτο μας να έχει το μεγαλύτερο φορτίο της μπροστά το λάστιχο δεν θα μπορέσει να ανταπεξερθη και θα γλιστρήσει. Πρέπει λοιπών να μεταφέρουμε το βάρος στον πίσω τροχό. Πως θα γίνει αυτό? Δεν μπορούμε με το που θα φτάσουμε στην στροφή να αρχίσουμε να ξηλώνουμε εξαρτήματα από μπροστά και να τα πάμε πίσω και μετά στην ευθείας να τα ξαναβάζουμε πίσω. Πως θα μεταφέρουμε λοιπών το βάρος?
Θα έχετε δη ότι όταν ξεκινάτε με πολύ γκαζι στο φανάρι ότι η μοτο έχει τάση να τραβήξει σούζα. Αυτό σημαίνει ότι δίνοντας γκαζι μεταφέραμε το βάρος από τον μπροστά τροχό προς τον πίσω και ο μπροστινός ελάφρωσε και αν επιμείνουμε θα σηκωθεί σούζα. Αυτό λοιπών θα κάνουμε και στην στροφή. Γέρνουμε την μοτο μας τόσο ώστε να αρχίσει να κατευθύνετε προς το σημείο που θέλουμε στο κέντρο της στροφής και μόλις πάρει την σωστή κλήση αρχίζουμε και επιταχύνουμε αυξάνοντας σταδιακά το γκάζι τόσο ώστε μέσα στην στροφή νε επιτύχουμε να φέρουμε σταδιακά στο κέντρο της στροφής που είναι και η μεγαλύτερη κλήση το βάρος στο επιθυμητό 40% εμπρός και 60% πίσω τώρα πια. Όσο πιο κοντά σε αυτά τα ποσοστά κατανομής φορτίου φέρουμε την μοτο τόσο καλύτερα και ασφαλέστερα θα στρίψουμε. Θα έχετε παρατηρήσει ότι άλλες οι μοτο υψηλών επιδόσεων έχουν τον πίσω τροχό μεγαλύτερο σε πάχος. Αυτό χριάζετε για δυο λόγους ο ένας είναι η διαχείριση της ισχύος και ο άλλος είναι ότι κατά την διάρκια της στροφής που η μοτο και ιδιαίτερα τα λάστιχα της δέχονται μεγάλες καταπονήσεις να αντέξει το πίσω λάστιχο να δεχτεί το φορτίο της μοτο χωρείς να γλιστρήσει. Κατά την διάκια της στροφής ΔΕΝ ΚΛΗΝΟΥΜΕ ΤΟ ΓΚΑΖΙ. Κρατάμε το γκάζι ΣΤΑΘΕΡΑ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΟ για να πετυχουμε σταθερά επιταχυνόμενη την μοτο μας κατά την διάρκια της στροφής, ΔΕΝ φρενάρουμε αλλά ούτε μειώνουμε το γκαζι. Πρέπει από την στιγμή που θα πάρει την επιθυμητή κλήση η μοτο να είναι σταθερά επιταχυνόμενο. Αν κλείσουμε το γκαζι η φρενάρουμε η οτιδήποτε κάνουμε που κόψει την επιταχυνόμενο ρυθμό της μοτο μας θα έχουμε απότομη μεταφορά φορτίου στον εμπρός τροχό ο όποιος θα γλιστρήσει και θα πέσουμε από μπροστινό. Αν δεν γλιστρήσει τότε η μεταφορά φορτιου θα κάνει την μοτο μας να σηκωθεί από την κλήση που έχει με αποτέλεσμα να ανοίξει η γραμμή μας και αν είναι αριστερή στροφή να βρεθούμε στην μπαριερα η στο χωράφι αν είναι δεξιά θα βρεθούμε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Όπως είπε ο εκπαιδευτής μας ο ΑΝΤΙ αν σε βάλουν να περάσεις μια χαράδρα και έχει ένα χοντρό σκηνή και ένα λεπτό από πιο θα πας να περάσεις? Όποτε γιατί να θέλεις να στηρίξεις το βάρος της μοτο σου στο μικρό λάστιχο? Όπως είπε ο αντί .Αν κατά την διάρκια της στροφής δεν μπορέσεις να πάρεις με μια γκαζιά την στροφή αλλά φρενάρεις η μυώσεις το γκαζι τότε μόλις τελειώσεις την στροφή σταμάτησε στην άκρη και σκέψου. Πρέπει να βρεις το τι λάθος έκανες γιατί στην επόμενη στροφή μπορεί να μην σταθείς τόσο τυχερός και να την πάθεις.
λοιπων αυτο που μας κανει να κληνουμε το γκαζι ειναι ο φοβος για το αγνωστο. δεν γνωριζουμε αυτα που χρηαζομαστε να στριψουμε με ασφαλεια στην στροφη. αυτα ειναι.
1) το ποσο κληστη ειναι η στροφη.
2) την ταχητητα που πρεπει να εχουμε μεσα στην στροφη. 50? - 80?- 100? 20? κλπ.
3) την προσφηση του δρομου. ποσο κραταει δηλαδη.
4) την γραμμη που πρεπει να ακολοθησουμε κατα την στροφη. δηλαδη που αρχηζουμε να στριβουμε και την καμπυλη που θα διαγραψουμε μεσα στην στροφη.
5) τον περιβαλοντα χορο. αν εχει λακουβες, νερα, λαδια, κλπ.

ποσοι απο εμας και σε ποσες στροφες εχουμε αρχηση να σριβουμε και τελικα ανακαλυπτουμε οτι η στροφη δεν ειναι οπως νομιζαμε και ειπαμε τον δεσποτη παναγιωτη μεχρη να μπορεσουμε να φρεναρουμε η να αποφυγουμε το τρακαρισμα με το απεναντη διερχομενο αυτοκηνητο η την πτωση...
για να γνωρισης το αγνωστο μπορεις με εναν και μονο τροπο να αποκτησεις γνωσεις. το να πας σε καθε στροφη και να την επαναλαμβανεις μεχρη που να την μαθεις θα χρηαστης 100 χρονια για να μαθεις της στροφες της γητονια σου οποτε η επαναληψη δεν ειναι η λυση.
αυτο που πρεπει να πετηχεις ειναι φτανοντας στην στροφη να σου λεει η στροφη με την πρωτη ματια ειμαι ετσι πατας εδω και στρηβης με τοσα
1) το πόσο κλειστή είναι η στροφή.

πλησιάζοντας σε μια στροφή από μακριά το πρώτο που αντιλαμβανόμαστε ασφαλώς είναι το αν είναι δεξιά η αριστερή η στροφή. Αυτό που πρέπει όμως να καταλάβουμε αμέσως είναι το πόσο κλειστή είναι η στροφή. Αυτό μας το λέει ο περιβόλων χώρος.
Αν έχει μπαριερα και βλέπουμε ότι μέχρι το <<1>> η μπαριερα στρίβει συμπεραίνουμε ότι η στροφή συνεχίζετε όποτε καταλαβαίνουμε ότι η στροφή είναι τουλάχιστον 90 μοιρών, αντίστοιχα αντιλαμβανόμαστε για μπαριερα μπορείς να υπάρχουν δέντρα η πρασινάδα , η ότι δυποτε που με την πρώτη ματιά θα μας δώσει πληροφόρηση για το πόσο κλειστή είναι η στροφή. Αν δούμε ότι η μπαριερα- δέντρα-χόρτα κλπ πριν το σημείο εξαφάνισης ισιώνουν σημαίνει ότι η στροφή είναι μικρότερη από 90 μοίρες και έτσι γίνονται πιο εύκολα τα πράγματα γιατί βλέπουμε το που τελιωνη η στροφή.

2) την πρόσφυση του δρόμου. πόσο κραταει δηλαδή.

Αυτό που μπορούμε να δούμε πλησιάζοντας την στροφή είναι αν ο δρόμος από φαρδύς που είναι μπροστά μας στην συνέχεια κατά την διάρκεια της στροφής λεπταίνει και πόσο.
Αν πριν το σημείο εξαφάνισης ο δρόμος είναι μια χοντρή γραμμή αυτό σημενη ότι έχει θετική κλήση και θα κρατήσει όσο λεπταίνει ο δρόμος και γίνετε γραμμή τόσο σημενη ότι η κλήση είναι όλο και προς το αρνητικό που σημενη μικρότερο κράτημα αν ο δρόμος φαίνετε μόνο τα χαλίκια στο εσωτερικό μέρος του και καθόλου ο ασφαλτοτάπητας σημενη ότι ο δρόμος έχει αρνητική κλήση και θα γλιστρήσει πολύ.


3) την γραμμή που πρέπει να ακολοθησουμε κατά την στροφή. δηλαδή που αρχίζουμε να στρίβουμε και την καμπύλη που θα διαγράψουμε μέσα στην στροφή.

Έχοντας αυτά τα 2 πρώτα στο μυαλό μας σχεδιάζουμε το πόσο θα γείρουμε την μοτο μας και το τι γραμμή θα ακολουθήσουμε στην στροφή.

4) την ταχύτητα που πρέπει να έχουμε μέσα στην στροφή. 50? - 80?- 100? 20? κλπ

Έχοντας τα 3 πρώτα στο μυαλό μας δηλαδή το πόσο κλειστή είναι η στροφή, το πόσο κραταει η στροφή, και το τι γραμμή θα ακολουθήσουμε και πόσο θα γείρουμε την μοτο μας ρυθμίζουμε την ταχύτητα εισόδου στην στροφή ώστε να μην μπούμε με πολλά αλλά ούτε και με λίγα.


5) τον περιβάλλοντα χώρο. αν έχει λακκούβες, νερά, λάδια, κλπ

Έχοντας τα παραπάνω στο μυαλό μας ελέγχουμε τον περιβάλλοντα χώρο για την κατάσταση του. Έχει λακκούβες? Έχει νερά? Έχει λάδια? Κλπ τουλάχιστον για όσο βλέπουμε.
Έχοντας αυτά τα 5 πράγματα στο μυαλό μας έχουμε φτάσει στην στροφή με το καλύτερο δυνατόν έλεγχο και μπαίνουμε με το 60% των δυνατοτήτων μας. Και αυτό γιατί δεν μπορούμε να ελέγξουμε 100% την στροφή. Αν πίσω από το σημείο εξαφάνισης δεν είναι κάποιο εμπόδιο. Αν δεν έχει λάδια, κλπ ΑΛΛΑ και το αν δεν είναι ΠΕΤΑΛΟ.
Για αυτό θα αναφερθούμε αργότερα το τι κάνουμε αν η στροφή που υπολογίσαμε για 90 μοιρών αποδεχτεί κατά την διάρκεια της στροφής και ενώ είμαστε πλαγιασμένοι είναι τελικά 180 μοιρών και το τι κάνουμε.
Για να μπορέσουμε να φτάσουμε να μπαίνουμε με το 60% των δυνατοτήτων μας θα πρέπει να κάνουμε πολλές ασκήσεις με το 20 η 30% των δυνατοτήτων μας και μέρα με την μέρα θα φτάσουμε στο 60 + % χωρίς να το καταλάβουμε και χωρίς να πέσουμε.

Το ότι οι εκπαιδευτές μας αντιμετώπιζαν σαν ανθρώπους που δεν ξέραμε να οδηγούμε ήταν μόνο και μόνο για να μας βάλουν να κινούμαστε με μεγάλο ποσοστό ασφαλείας. Και όταν αισθάνεσαι ασφαλής τότε μπορείς να συγκεντρωθείς στην άσκηση. Αν πας με την ταυτότητα στο στόμα τότε μαθηματικά αποδεδειγμένο θα τσακιστής.

Στα μαθήματα ο αντιλαμβανόμαστε όταν θα μπαίναμε να κάνουμε πρακτική το πρώτο σεζόν του πρώτου λεβελ μας είπε.
Θα μπείτε μέσα και θα κάνετε έναν γείρουμε στην πίστα με τον τρόπο που ξέρετε μέχρι τώρα να οδηγάτε και θα ξαναμπείτε στα πιτς. Στο σασμάν 4η ταχύτητα και δεν θα πατήσετε πουθενά φρένο.
Ου εντάξει κανένα πρόβλημα και χάχανα γελάκια κλπ.
Όταν ήταν να μπούμε ήμασταν κατακόκκινοι από την ανυπομονησία να μπούμε να κάνουμε την άσκηση, μετά τον πρώτο αναγνωριστικό γείρουμε 22 φαντάσματα άσπροι σαν το βαμβάκι από τον φόβος μας μπήκαμε στα πιτς.
Πως τα πήγατε? Είπε ο ΑΝΤΙ
Είπαμε τον δεσπότη Παναγιώτη από τον φόβος μας. Όλοι πήγαμε να πέσουμε 5-6 φορές στης 15 στροφές της πίστας.
Ωραία (????!!!!) τώρα θα μπείτε και θα κάνετε την άσκηση με το γκάζι…(θα το πούμε στην σηνεχεια0

Στο δεύτερο σεσιον ήταν αναγνώριση της στροφής. Αυτό που λέμε τώρα δηλαδή.
Μετά από 10 περίπου γύρους στην πίστα με 4η και χωρίς φρενάρουμε μάθαμε να κλίνουμε το γκάζι πιο πριν από την στροφή τόσο όσο να φτάσουμε στην στροφή με την ιδανική ταχύτητα εισόδου και να έχουμε αναγνώριση την κάθε στροφή η οποίες με μια ματιά που της ρίχναμε μας έλεγαν ΕΙΜΑΙ ΕΤΣΙ ΜΠΕΣ ΕΔΩ ΜΕ ΤΟΣΑ τα γόνατα έξυναν στην ασφαλτοτάπητας στης ίδιες στροφές που πριν λίγη ώρα είχαμε γίνει άσπροι από τον φόβος μας κινούμενοι με 0 χιλιόμετρα και τώρα οι εκπαιδευτές με 2-3 κουβέντες και με 1-2 υποδείξεις μας είχαν κάνει να πετάμε και να έχουμε τον απόλυτο έλεγχο

1* σημείο εξαφάνισης λέμε αυτό το σημείο που μας εμποδίζει στην στροφή να δούμε την στροφή κατά όλη την διάρκεια της αυτό μπορείς να είναι πχ σε μια δεξιά στροφή, τα δέντρα στην άκρη του δρόμου , η τα χώματα της πλαγιάς, η ένας μαντρότοιχος από αυλόγυρο, η ένα σπίτι κλπ. Το όποιο μας μιωνη την ορατότητα και δεν βλέπουμε το τελείωμα της στροφής.
κατά τα λεγόμενα του εκπαιδευτή μας αντι όταν είσαι πλαγιασμένος στην στροφή η πρόσφυση των ελαστικών είναι μειωμένη δεν μπορούμε να φρενάρουμε λοιπών με την μότο πλαγιασμένη. αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να σηκώσουμε την μότο και να φρενάρουμε.
αν όμως σηκώσουμε την μότο θα φύγουμε ευθεία στο αντίθετο ρεύμα (αν είμαστε σε δεξιά στροφή) η θα βγούμε από τον δρόμο (αν είμαστε σε αριστερή στροφή). τι πρέπει να κάνουμε.
αυτό που θα σας πω όταν το έλεγε ο αντίθετο τον κοιτούσαμε με τα μάτια πεταμένα έξω σκεφτόμενοι (τι λέει ο άνθρωπος για τον ροσσι μας πέρασε?) αυτό μπορούν να σας το βεβαιώσουν και τα παΐδια εδω μέσα που έκαναν την άσκηση με το CSS.
λοιπών.
είμαστε σε δεξιά στροφή και στο απεξ βλέπουμε ότι υπάρχει εμπόδιο και πρέπει να σταματήσουμε. για να μπούμε στην δεξιά στροφή είχαμε κάνει σπρώξιμο στο δεξιό γκριπ στιγμιαίο τόσο ώστε η μότο να πάρει την επιθυμητή κλήση και στην συνέχεια ανοίξαμε το γκάζι για να σταματήσουμε την μότο να περνη άλλη κλήση και με σταθερά επιταχυνόμενο το γκάζι αρχίσαμε να στρίβουμε.
τώρα για να σηκώσουμε την μότο μας αν προσπαθήσουμε να σηκώσουμε την μότο και το σώμα μας μαζί 1) θέλουμε χρόνο = απόσταση που δεν έχουμε και 2) αν σηκωθούμε μαζί με την μότο κλίνοντας το γκάζι η φρενάροντας την ώρα που η μότο ήταν όρθια η μότο μας από την φυγόκεντρο και το βάρος της θα προσπαθήσει να πέσει από την άλλη νομίζοντας ότι είναι εσακι και κάνουμε ελιγμό. αυτό που κάνουμε .
με το που αντιληφτούμε τον κίνδυνο σε δεξιά στροφή πατάμε με το αριστερό μας χέρι το αριστερό γκριπ του τιμονιού και το κρατάμε πατημένο (ενώ στο γυροσκοπικό το πατούσαμε στιγμιαία) ενώ ταυτόχρονα μειώνουμε το γκάζι μέχρι που να εστανθουμε την μότο μας να έχει σηκωθεί αρκετά και πατάμε μαλακά χωρείς να μπλοκάρουμε τα φρένα μας.
ΠΡΟΣΟΧΗ κατά την ενέργεια μας αυτήν ΔΕΝ επιτρέπουμε το σώμα μας να ανέβη με την μότο αλλά αντιθέτως γέρνουμε το σώμα στο εσωτερικό της στροφής για να <<παίξει>> τον ρόλο του αντίβαρου ώστε να μην επιτρέψει την μότο μας να εκτραπεί από της άλλη μεριά σαν να είμαστε σε εσακι.
με αυτόν τον τρόπο και έχοντας το κέντρο βάρους μας εσωτερικά της στροφής H μότο συνεχίζει να κάνει την αρχική καμπύλη σε μικρότερη ακτίνα αλλά λόγο του ότι κάτω από τα πόδια μας η μότο είναι όρθια ενώ εμείς είμαστε κρεμασμένη έξω από την μότο στο εσωτερικό της στροφής έχουμε πετυχη να μην εκτραπεί η μότο να έχουμε την επιθυμητή πρόσφυση στον δρόμο για να φρενάρουμε. και με την περιφερική μας όραση να ψάχνουμε να βρούμε σημείο διαφυγής από το εμπόδιο.
ο λόγος που αναφέρω ότι δεν πρέπει να φρενάρουμε μπλοκάροντας τα φρένα πιστεύω ότι είναι κατανοητός.
1) με μπλοκαρισμένα φρένα η πρόσφυση πάει περίπατο...
2) με μπλοκαρισμένα φρένα δεν μπορούμε να ελέγξουμε το τιμόνι ώστε όταν εντοπίσουμε σημείο διαφυγής να κατευθύνουμε την μότο εκεί και να κάνουμε τους απαιτούμενους ελιγμούς.
την ώρα που θα κλίνουμε το γκάζι δεν πρέπει αν το κάνουμε απότομα γιατί θα έχουμε απότομη μεταφορά φορτίου από πίσω που το θέλαμε κατά την διάρκεια της στροφής μπροστά με αποτέλεσμα να χάσουμε το μπροστινό μας και να πέσουμε από λοου σαιτ. θα έχετε δη ότι έστω και με μικρή κλήση αν φρενάρετε μέσα στην στροφή η μότο θα σηκωθεί και θα πάει προς το εξωτερικό μέρος της στροφής. αυτό μπορείτε να το αποφύγετε μόνο βάζοντας βάρος με το σώμα μας προς το εσωτερικό μέρος της στροφής σαν αντίβαρου.
ξέρω ότι φαίνετε δύσκολο αλλά για να γίνει προσπαθήστε να το κάνετε σε ένα έρημο μέρος με λίγα χιλιόμετρα και όσο το καταφέρνετε περισσότερο ανεβάστε ελάχιστα τα χιλιόμετρα. βασικό είναι το αίσθημα της ασφάλειας σας κατά την άσκηση δεν πρέπει να πέφτει κάτω από το 70-80% όσο μεγαλύτερη ασφάλεια αισθάνεστε τόσο πιο εύκολα κάνετε την άσκηση και τόσο πιο εύκολα την αφομοιώνετε. καλύτερα της ασκήσεις να της κάνετε με 20 χλμ. και με 100% ασφάλειας και αν την κάνετε 100 φορές παρά με 50 χλμ και με το αίσθημα ασφάλειας στο 50%
με την επανάληψη θα αφομοιώσετε το πως πρέπει να ενεργείτε και όταν στο μυαλό έχει χαραχτεί ότι σε μια τέτοια κατάσταση πρέπει να ενεργήσει έτσι. έτσι θα κάνει όταν (ποτέ μην συμβεί) βρεθείτε σε δύσκολη θέση. και δεν είναι απαραίτητο να είναι αυτοκίνητο μπορείτε να είναι ένα πηγάδι επάνω στην στροφή που ασφαλώς δεν πρέπει να πέσουμε μέσα. το να τσαρουχωσουμε τα φρένα που κάνουμε αντανακλαστικά είναι ότι χειρότερο ενώ άμα έχετε αφομοιώσει την άσκηση που σας λέω αντανακλαστικά θα ενεργήσετε σωστά.
αυτό που σας γράφω είναι ότι μας έμαθαν στο CSS και πολλοί εδω μέσα θα σας πουν ότι αυτά που τους έμαθαν και όταν τα άκουγαν τους φενωντουσαν ότι δεν γίνονται. τελικά και τα έκαναν και σε πολλές περιπτώσεις τους βοήθησαν στην στραβή.
cbridhs
cbridhs
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 786
Ημερομηνία εγγραφής : 08/02/2011
Ηλικία : 42
Τόπος : Γιαννιτσα

https://strofi.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης